فرم محاسبه اعمال


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 2 آبان 1399
بازدید : 86
نویسنده : تینا

مـحرمانه [‌‌  ]   محاسبۀ روزانه [‌‌  ]   هفتگی [‌‌  ]   ماهانه [‌‌  ]     « به نام خدا » سه ماهه [‌‌  ] شش ماهه [‌‌  ]   سالانه [‌‌  ] تاریخ :     /     /

فرم محا سـبۀ اعمال . امام کاظم علیه السلام: ” اعمال خود را محاسبه کنید قبل از اینکه محاسبه شود

حضرت علی علیه السلام میفرماید: در هر روزی که گناه نکنید، آن روز عـید است. ” عـید تان مبارک “

توجه: قبل از اینکه فرم محاسبۀ اعمال خود را تکمیل کنید از این برگه برای روزها ویا ماه های آینده و اهدا به خانواده و اقوام و دوستان و بهره مند شدن از پاداش معنوی آن به تعداد لازم کـُــپی تهیه فرمایید. برای رسیدن به هدف و جلوگیری از غفلت بایدهر چند وقت یکبار انسان مکان و مسیری را که در آن هست چک نماید تا متوجه نقاط ضعف و قوت خود شده و بداند که آیا از مسیرحق خارج شده یا نه. با تکمیل صادقانۀ این فرم هر چند روز یا ماه یا سال یکبار وبا مقایسۀ موارد پاسخ داده شده در فرم قبلی با فرم جدید امکان تشخیص جایگاه ومسیر صحیح ویا انحراف به ما داده میشود. امکان دیگر این است که با جمع فقط اعداد بدون% (مثلا ۷۰% فقط عدد ۷۰ آن) وکسر اعداد منفی به نمره ای خواهیم رسید ، چنانچه نمرات فرم بعدی بالاتر شود نشانۀ پیشرفت بوده واگر کمترشود بایدپس ازمقایسۀ تک تک موارد به موارد اُفت کرده رسید وبا تغییر روش برای بهبود آنهاسعی و تلاش بیشتری انجام دهیم. مزیت دیگر این که آگاهی از نقاط ضعفی است که تاکنون از آن بی خبر بودیم . انشاا…باهمت خودویاری خداوند تمامی نقاط ضعف اخلاقی و عملی مان پس از آشکار شدن اصلاح شود. مسائلی را که انسان غالباً به آنها احتیاج دارد، واجب است یادبگیرد ( امام خمینی قُدِّسَ سِرُه )                   ۝”اعمال واجب“۝ ۱-        % به اصول دین اعتقاد قلبی داشته واعتقادم تقلیدی نیست

نمازها جماعت فرادیٰٰٰ اول وقت میانه آخروقت زمان بَری به دقیقه گاهی قضا همیشه قضا تسبیحات بعد نماز
صبح % % %- %- %- %- %
ظهر وعصر % % %- %- %- %- %
مغرب و عشاء % % %- %- %- %- %

۲- مرجع تقلید دارم [‌‌   ] ندارم [‌‌   ] اصلاً قبول ندارم [‌‌  ]. ۳- رسالۀ مرجعم را        % خوانده ام. ۴-       % تلاش برای فراگیری احکام وفرایض دینی میکنم. ۵- ازاین پس هفته ای [‌‌     ] صفحه می خوانم. ۶-       % حضور قلب در نمازها دارم. ۷-       % درک مفاهیم ومعانی را دارم. ۸-       % نماز را دوست دارم. ۹- روزه در ماه رمضان اگر سالم باشم       % میگیرم.۱۰- روزۀ قضاندارم [‌‌  ] دارم [‌‌  ] قضامیگیرم [‌‌  ] نمی گیرم [‌‌  ]. ۱۱- حساب سال خمس و زکوة را دارم [‌‌  ] ندارم [  ]خودم محاسبه و پرداخت می کنم و به مرجع نمیدهم [‌‌  ]. ۱۲- در مواردی که به من رجوع شود       % انفاق میکنم. ۱۳-       % بدنبال مستحق (فقیر) برای کمک میگردم.    ۱۴-        % دوست ندارم کارها و اعمال نیکم را دیگران بفهمند که ریا شود. ۱۵- تعداد [‌‌     ] نفر اقوام و [‌‌     ] نفر فقیر آشنا می شناسم. ۱۶- حج واجب رفته ام[‌‌  ] بر من واجب شده نرفته ام [‌‌  ] ثبت نام کرده ام [‌‌  ] نمی روم [‌‌  ]. ۱۷-       % امر به معروف میکنم. ۱۸-       % نهی از منکر میکنم. ۱۹-       % سعی میکنم جهاد (بادشمن ونفس) کنم. ۲۰-        %  تولی دارم. ۲۱-       % تبری دارم. ۲۲-       % دروغ نمی گویم حتی مصلحت آمیز. آیا ما از معصومین مصلحت را بیشتر میدانیم؟ ۲۳- در روز حدوداً[‌‌    ]عدد دروغ میگویم. ۲۴-       % نیش وکنایۀ کلامی نمی زنم. ۲۵-       % غیبت نمی کنم. ۲۶-       % غیبت نمی شنوم. ۲۷- حدوداً در روز تعداد[‌‌    ] غیبت میکنم. ۲۸-       % تهمت نمی زنم. ۲۹-        %آقا امام زمان “عج” از من رضایت دارند.گزینه های بعدی را از افراد نام برده (خودشان) سؤال کنید.۳۰-        % پدرم از من رضایت دارد. ۳۱- به دستورات پدرم        % اهمیت میدهم. ۳۲-        % مادرم ازمن رضایت دارد. ۳۳- به دستورات مادرم        % اهمیت میدهم. امام صادق( علیه السلام ): هرکه به پدر و مادر خود، گرچه به وی ستم کرده باشند، با نگاه دشمنانه بنگرد، خداوند نمازش رانمی پذیرد«میزان الحکمة۱۰۶۲۸».۳۴-        % همسرم از من رضایت دارد. ۳۵-        %خواسته های شرعی همسرم را در حد توان برآورده میکنم. ۳۶-        % فرزندانم از من رضایت دارند. ۳۷-        % به دین داری فرزندان وهمسرم اهمیت میدهم. ۳۸-        % فرزندانم در راه خدا هستند. ۳۹-        % به تربیت ودین داری فرزندان وهمسرم می پردازم. ۴۰-        % همسایه هایم از من رضایت دارند. ۴۱-        % اقوامم از من رضایت دارند.۴۲-        % همکارانم از من رضایت دارند.۴۳-        % صلۀ ارحام جزو برنامه هایم هست. ۴۴- با تعداد[‌‌   ] نفر قطع رحم کرده ام.۴۵-       % به نامحرم نگاه نمی کنم.۴۶-        % پوشش و حجاب اسلامی کامل(چه درمردان ویازنان) را رعایت می کنم. ۴۷-         % شعائراسلامی رارعایت می کنم. ۴۸-        % به حقوق اجتماعی مردم احترام می گذارم. ۴۹-        %حق الناس را رعایت می کنم.  ۵۰- به[    ]نفربدهکارم. ۵۱-       % به عهد و قول هایم عمل میکنم.۵۲-       % دشنام های کوچه بازاری در کلامم نیست.۵۳-       % دشنام های خانوادگی در گفتارم نیست. ۵۴-       % پرخاشگری ندارم. ۵۵-        % مردم را مسخره نمی کنم. ۵۶- با تعداد [‌‌     ] نفرقهرهستم. کسیکه سه روز با برادر مسلمانی قهر باشد نمازش پذیرفته نیست. ۵۷-          %مراعات در خوردن وآشامیدن حلال میکنم.۵۸-          %دقت در بدست آوردن مال حلال را دارم.۵۹-        % اسراف مال ندارم. ۶۰-        % اسراف زمان (هایی که هیچ نتیجۀ مادی و معنوی درآن نیست) ندارم. ۶۱-       % عصبانی نمی شوم. ۶۲-       % در بعضی عصبانیت ها درگیر نمیشوم. ۶۳- اگر به ارزش های مذهبی ام اهانت شود        % عصبانی میشوم. ۶۴- درهنگام گرفتاری ومصیبت         %صبرمی کنم. ۶۵-         % نسبت به مردم عفو و بخشش دارم. ۶۶-           % انتقام نمی گیرم. ۶۷-        % نسبت به رفتار با مردم انصاف دارم. ۶۸-       %انصاف در خریدوفروش دارم. ۶۹-       % اخلاقم بیرون از خانه با دیگران خوب است. ۷۰-        % اخلاقم داخل خانه خوب است. بر کسانیکه مال واموال و اولاد وبدهی واجبات رادارند نوشتن وصیت نامه واجب است. ۷۱- وصیت نامه نوشته ام [‌‌  ] ندارم [‌‌  ]. ۷۲-        %به آهنگ های مبتذل گوش نمی دهم.۷۳-        %به تماشای شو وفیلم های مبتذل نمی پردازم. ۷۴-        %نشست وتفریح لهوولعب ندارم. ۷۵-        %باسخنرانی های مذهبی موافقم وگوش میدهم. ۷۶-       % سوء ظن به دیگران ندارم. ۷۷-       % حُسن ظن به مردم دارم.  ۷۸-        %محرماتی راکه میدانم انجام نمیدهم. ۷۹-        %واجباتی راکه میدانم انجام میدهم. ۸۰-          %میخواهم مؤمن واقعی شوم و  تلاش هم میکنم.حداکثر جمع کل امتیازات اعمال واجب این صفحه: ۷۴۰۰ جمع من: اختلاف: .

۝”اعمال مستحب و…“۝

امروزه بسیاری از مردم با کاهلی در انجام واجبات و ترک محرمات، خود را دلخوش به اَرْحَمَ الرّاحِمیَّتِ خداوند کرده اند و این را برای خود سپر و دست آویزی در آخرت می پندارند. سؤال این است که خداوند با توجه به اَرْحَمَ الرّاحِمیَّتَشْ اگر از تمامی گناهان و … بگذرد و ما را داخل جهنم نکند، آیا ما را در بهشت کنار اولیاء و صالحین قرار میدهد؟ انسانی که در هشتاد یا نود سال عمر خود به حداقل ها قانع نیست و همیشه در جستجو و تلاش و طمع رسیدن به بهترینهاست، چگونه می تواند در آخرت ابدی که میلیاردها سال به توان بینهایت است، به حداقل ها قانع باشد؟ بکارگیری طمع برای آسایش چند ساله بهتر است یا برای چند میلیاردسال به توان بینهایت؟!  پس طمع کنید در انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات و مکروهات !! ” بعد از تکمیل اعمال واجب، رامیانبُر توجه به اعمال مستحبی است “

نمازنافله نحوۀ خواندن خواندن ایستاده نشسته درحال حرکت اداء قضا
صبح ۲ رکعت بین اذان و نماز % % % % %
ظهر ۴ نماز۲ رکعتی بین اذان ونماز % % % % %
عصر ۴ نماز ۲ رکعتی قبل نماز % % % % %
مغرب ۲ نماز ۲ رکعتی بعد نماز % % % % %
عشاء ۲ رکعت نشسته بعد نماز % ——- % % %
شب

۱۱رکعت

قبل صبح

۴ نماز ۲ رکعتی نیت نافله شب

۲رکعت نیت شفع ۱ رکعت وتر

%      %

زمانبری
% % % %

۸۱-        % کارهایم را با نام خدا شروع میکنم. ۸۲- نماز غفیله ( بعد نماز مغرب ۲ رکعت با دعای خاص ) را        % اوقات می خوانم. ۸۳-         % تلویزیون در روز روشن است. ۸۴- در روز [‌‌      ] ساعت با تلفن صحبت میکنم. ۸۵- در هفته [‌‌      ] عدد پیام کوتاه میزنم ومیخوانم. امـام صـادق علـیه الـسلام: از مانیست کـسیکه روزانه ۵۰ آیه قرائت نکند. ۸۶- در هفته تعداد [‌‌      ] آیه میخوانم. ۸۷- در هفته تعداد [‌‌      ] ترجمۀ آیه میخوانم. ۸۸- تاکنون        % قرآن را خوانده ام. ۸۹-        % ترجمۀ قرآن راخوانده ام.۹۰- تاکنون  تفسیرتعداد[‌‌      ] آیه قرآن را خوانده ام. ۹۱- تاکنون تعداد [‌‌     ] فیلم دیده ام.۹۲- تاکنون آیاتی راکه خوانده ام        %آن رافهمیده ام. ۹۳- تعداد [‌‌      ] آیه ازقرآن راحفظ هستم. ۹۴-         % نهج البلاغه راخوانده ام. ۹۵- تاکنون تعداد [‌‌     ] جوک شنیده ام. ۹۶- تاکنون        % ترجمۀ صحیفۀ سجادیه را خوانده ام. ۹۷-        % زیارت عاشورا، راهرهفته خوانده ام. ۹۸-        % مفاتیح الجنان را خوانده ام. ۹۹-        % دعای توسل، را هر هفته خوانده ام. ۱۰۰-        % دعای کمیل، را هر هفته خوانده ام. ۱۰۱-        % ترجمۀ دعای کمیل، را هر هفته خوانده ام. ۱۰۲- تاکنون تعداد [‌‌      ] موزیک و موسیقی شنیده ام. ۱۰۳-         % دعای ندبه ، را هر هفته خوانده ام. ۱۰۴-        % ترجمۀ دعای ندبه ، را هر هفته خوانده ام. ۱۰۵-         % ترجمۀ دعا های روزهای هفته را میخوانم. ۱۰۶-         % زیارت روزهای هفته را میخوانم. ۱۰۷-        % اذکار روزهای هفته را میگویم. ( شنبه : یارب العالمین یکشنبه : یاذ الجلال و الاکرام دوشنبه : یا قاضی الحاجات سه شنبه : یا ارحم الراحمین چهارشنبه: یاحی و یا قیّوم پنجشنبه : لا اله الا ا…ُ الملک والحق والمبین جمعه : صلوات هرکدام ۱۰۰ مرتبه ). ۱۰۸-        % هر روز ۷۰ مرتبه استغفار و یافتاح میگویم. ۱۰۹-         % مستحباتی را که میدانم انجام میدهم. ۱۱۰-        % مکروهاتی را که میدانم انجام نمیدهم. ۱۱۱-         % عمل صالح را پنهان انجام میدهم. ۱۱۲-        %– توبه کردم و دوباره تکرار گناه کردم. ۱۱۳-        % غسل جمعه ( صبح تا اذان ظهر) راهر هفته انجام داده ام. ۱۱۴-        % در روز باوضو هستم.  اگر هنگام خواب باوضو باشید گویی تمام شب به عبادت پرداختید. ۱۱۵-        % هنگام خواب باوضوهستم. ۱۱۶-        % ازدعاهایم مادی نیست.۱۱۷- تعداد [‌‌      ] آرزوی دنیایی دارم.۱۱۸-        %به شکر،(استفاده از نعمت هابرای خشنودی خداوند)میپردازم.۱۱۹-درسال        %سفر زیارتی میروم.۱۲۰-        % سفر سیاحتی میروم. ۱۲۱-        %– سفر حرام یا لهو میروم. ۱۲۲-        % به شکم اهمیت نمیدهم. پیامبر اکرم صلی ا… علیه و آله : اگر پنجشنبه اول و چهارشنبۀ وسط وپنجشنبۀ آخر ماه را روزه بگیرید برابر است با یک ماه روزه گرفتن. ۱۲۳-        % سه روز روزه را در ماه میگیرم. ۱۲۴-        % در روز به یاد خدا هستم. ۱۲۵-        %آرامش دارم. ۱۲۶-        %– استرس دارم. ۱۲۷- دراموردنیایی       % به پایین دست های خود نگاه میکنم. ۱۲۸-        % به بالا دست های باتقوی نگاه میکنم. ۱۲۹-        % اول من سلام میکنم.۱۳۰-        %جواب سلام ها رامیدهم. ۱۳۱- تعداد[‌‌      ] نفردوست مؤمن واقعی دارم.۱۳۲- تعداد [‌‌      ] نفر دوست سبُک شمارنده نماز دارم. ۱۳۳- تعداد [‌‌      ] نفر دوست بی نماز دارم. ۱۳۴- تاکنون        %– ازضرر و زیان هایم از مردم و دوستان کم ایمان بوده است. ۱۳۵-        %از دوستانم مؤمن واقعی هستند. ۱۳۶- هنگام گرفتاری        %به یا خدا هستم ۱۳۷ -هنگام خوشی        %به یادخداهستم. ۱۳۸-        %احساس میکنم مؤمنم. ۱۳۹-چه چیزهایی مراعصبانی میکند؟                                                                  ۱۴۰- چه چیزهایی مرا خوشحال میکند؟                                    ۱۴۱- سه آرزو و دعا بترتیب اولویت: ۱-                       ۲-                         ۳-                       ۱۴۲- به کدامیک از آرزوهایی که رسیده ایم، همان لذتی را داشته که انتظارش را داشتیم؟                      ۱۴۳- اگر امروز مرگ فرارسد جایگاهم در بهشت [‌‌  ] جهنم [‌‌  ] است. ۱۴۴- اگر بدانم که تا دو ماه دیگر بیشتر زنده نیستم چه کارهایی را باید سریع انجام بدهم؟                                                                                                                                                     ۱۴۵-هدف از خلقت چیست؟                                                                                      ۱۴۶- در یک روز معمولی من [‌‌      ] دقیقه میخوابم [‌‌      ] دقیقه کار میکنم [‌‌      ] دقیقه غذا میخورم [‌‌      ] دقیقه استراحت میکنم [‌‌      ] دقیقه در راه و حرکت هستم [‌‌      ] دقیقه مطالعه میکنم [‌‌      ] دقیقه تلویزیون نگاه میکنم [‌‌      ] دقیقه تفریح میکنم [‌‌      ] دقیقه پیام کوتاه میزنم و میخوانم و باتلفن وقت میگذرانم [‌‌      ] دقیقه به کارهای بیهوده میگذرانم [‌‌      ] دقیقه با خانواده گفتگو میکنم [‌‌      ]  دقیقه نمازهای واجب میخوانم [‌‌      ] دقیقه نماز مستحبی و نوافل میخوانم [‌‌      ] دقیقه قرآن میخوانم [‌‌      ] دقیقه به عبادات دیگر می پردازم [‌‌      ] دقیقه . . . . . . . .  . . . .  حداکثر جمع امتیازات اعمال مستحب و…این صفحه: ۴۷۰۰ جمع من:             اختلاف:               جمع کل ۲ صفحۀ من:                 اختلاف کل: .




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نایس سئو و آدرس niceseo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com